Handelsbetingelser – LuLo
Vores hjemmeside har begrænset understøttelse for din browser. Vi anbefaler at du skifter til Chrome eller Safari

1-3 Dages LeveringstidFri Fragt Ved Køb Over 399 kr.

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

LuLo – enkeltmandsvirksomhed
Kløvermarken 26
6440 Augustenborg
CVR nr.: 39742209
Telefon: +45 42 46 90 44
E-mail: kontakt@lulo.dk


BETALING

LuLo modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard & MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.

 

Du kan også vælge Anyday som betalingsmetode.
Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det
resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så
længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle
webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:
www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Vi tager ikke kortgebyrer.


LEVERING

LuLo tilstræber altid at afsende ordre indgået inden kl. 17 samme dag, ordre herefter
sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 39 kr. 
DAO Levering til pakkeshop 39 kr. ( Gratis ved køb over 399 kr)
DAO Omdeling til privat 45 kr.
GLS Levering til pakkeshop 45 kr.
GLS Omdeling til privat 65 kr.


Varer vil blive leveret på leveringsadressen/pakkeshoppen, der angives ved bestillingen
medmindre andet er aftalt.
Dine varer kan sendes med DAO & GLS
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter
bestillingen.


For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.


Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven når du handler hos os som
forbruger. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du Hvis din
reklamation er berettiget, betyder det, at du kan få varen repareret, ombyttet, pengene
retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke
fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i
"rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder
efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
LuLo vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang, dette hvis din reklamation er
berettiget. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en
kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

For at sende varen tilbage skal du kontakte vores kundeservice, for at få tilsendt en gratis pakkelabel, og dermed ikke bruge returportalen.


Fortrydelsesret


Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores webshop når du handler som forbruger.
Perioden regnes fra den dag; 
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.


For at sende varen tilbage skal du benytte vores returportal ved at klikke HER.
Hvor du har mulighed for at købe en returlabel. Du udfylder formularen og betaler for returfragten, derefter får du tilsendt en mail med en returlabel, som klistres fast på returpakken. Pakken skal derefter afleveres i en pakkeshop.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur,
selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering og
ikke kan skilles ad igen..
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.


Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. 
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.


Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde
kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.


Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@lulo.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@lulo.dk

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere
varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Lulo og opbevares
i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og
behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og
må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger
en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på lulo.dk er Debbie Eskildsen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle
tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være
hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem
til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid
med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@lulo.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Lulo.dk
Kløvermarken
6440 Augustenborg
E-mail: kontakt@lulo.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med
min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _________________

Forbrugerens navn: _______________________________________________________

Forbrugerens adresse: _____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: __

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.11.2022

Kurv

Vi har desværre udsolgt

Din kurv er tom